00:21

Godkväll.

Hela dagen har jag gått och längtat lite tills det skulle bli kväll.
äntligen ska jag fortsätta läsa ur boken som höll mig vaken till fyra imorse.


14 ÅR TILL SALU - EN SKAKANDE SVENSK HISTORIA. CAROLINE ENGVALL.
  

Boken handlar om 14- åriga Tessan. Hon lever ett välanpassat liv.
Med mamma, pappa och syskon.
Men en kväll rasar allt.
 

 jag skriver en bit ur boken.

" Det kanske hade gått en kvart. Jag hade precis sagt hejdå till jenny och tryckt på den röda lurknappen
på mobilen för att avsluta samtalet när matklockan ringde och signalerade att spaghettin var klar.
Som i ett eko ringde det på dörren. En enda hård signal.
Drrrrrrrt.
Bara så.
Jag visste inte att dörrklockor kunde låta så hotfulla.
Nu vet jag.

jag förstod att det var han. Det var ingen annnan som ringde på den tiden. Jag blev rädd. försökte stålsätta mig, nästan förbereda mig. Allt gick lättare att härda ut då. Men det började bli svårt att göra det, att stänga av. Och det var alldeles för få steg fram till dörren. "

Och om ni vill veta mer så får ni köpa boken själva!

nu ska jag iallfall lägga mig och läsa vidare.

Godnatt.









Kommentarer
Postat av: Syster

åh vad kul att du tycker om den! :)

2009-11-11 @ 05:16:17
URL: http://milimull.blogg.se/
Postat av: becca (:

en av världens bästa böcker!

2009-11-13 @ 01:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0